reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Kamila Straatsburg Sajmerova

Kamila Straatsburg Sajmerova

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Casto hladam a len malokedy nachadzam. Stale mam nieco s veternymi mlynmi. Nenavidim, ze starnem a este stale nemam odpovede... Zoznam autorových rubrík:  sukromna rubrikaHolandsko, predtym aj terazPadam cez poschodia casu...Co zivot dal, a vzal

reklama

sukromna rubrika

Uzasne vynaliezavi podvodnici

Kamila Straatsburg Sajmerova

Uzasne vynaliezavi podvodnici

Naletela som podvodnikovi, lepsie povedane podvodnicke, aj ked nemyslim, ze slo o jednu osobu. Skor sa mi zda, ze sa za tou osobou skryva domyselna organizacia, ktora zaraba pekne peniaze na dovercivosti ludi. Na ich slusnosti. Na ich snahe vyjst inemu v ustrety. Raz som pocula na jednom seminari poznamku, ze akonahle niekto vynajde novy bezpecnostny system na cokolvek, kriminalne zivly okamzite najdu sposob, ako ten system vysachovat a obist. Na to som si spomenula, ked mi doslo, aky genialne jednoduchy, efektivny a dokonaly sposob na lahky zarobok nasla ta moja podvodnicka.

  • 18. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 201x
  • 14
Ako sa dievcatko francuzske bozky ucilo

Kamila Straatsburg Sajmerova

Ako sa dievcatko francuzske bozky ucilo

Povedzme, ze bol raz jeden obvodovy lekar. Nazvime ho menom nezvycajnym, Aladar. A bolo aj male dievcatko, ktore byvalo s otcom a mamou v peknom mestecku pod Vysokymi Tatrami. Dievcatko sa volalo, dajme priechod fantazii, Kajka. A pisali sa roky smutne, zaciatok rokov sestdesiatych. Aladar bol lekar skvely, stary skuseny diagnostik. Aj ludsky bol, svojim sposobom, pacienti a ich osud ho nenechavali celkom chladnym. Casto chodil na domace navstevy, prichadzal k ludom starym, nevladnym, zavital aj do ciganskych obci a dokonca sa s ciganskymi pacientmi vedel dohovorit ich vlastnym jazykom. Bol to velky, tucny muz, rozlozity a mohutny, skoro uplne holohlavy az na par ulizanych pramenov farby peper a sol, ktore si scesaval hladko dozadu a priliepal na lebku brilantinou. Disponoval akymsi zvlastnym, zovialnym druhom sarmu, zainteresovane sa dival na pacientov malymi modrymi ockami, groteskne zvacsenymi za hrubymi zlatymi okuliarmi bez ramu, ktore sa po stranach hlboko zarezavali do jeho masitej tvare, kladol otazky, usmieval sa.  Jeho usta boli na pocudovanie drobne a pekne vykrojene, dievcensky cervene pery sa stracali medzi tucnymi licami. Hovoril zretelne a vela, obvykle rozpraval jed

  • 19. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 60
Jezis v skrini.

Kamila Straatsburg Sajmerova

Jezis v skrini.

Jednym z ludi, ktorych som mala na svete najradsej, bola moja babicka. Uz preslo vela rokov od jej smrti, ale este stale na nu myslievam. Bola to mamicka mojej mamy, zivotom tazko skusana zena, z velkej lasky vydata za muza, ktory by sa vystizne dal oznacit ako tazky frajer a mozno este vystiznejsie, skvelym ceskym slovom proutnik. Tazky frajer  prebyval vo Vysokych Tatrach, v hoteli Grand, v apartmane prenajatom za tazke peniaze, jazdil v malom sportovom auticku a nechal sa portretovat dobovym portretistom s karafiatom v gombikovej dierke. Vsetky tie prijemne veci sposobili, ze akosi pozabudol, ze ma kdesi manzelku, odlozenu aj so styrmi detmi.

  • 10. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 64
Ishtar: slova o laske

Kamila Straatsburg Sajmerova

Ishtar: slova o laske

Ked sme sa prvykrat stretli, sedel vo velkej kartonovej skatuli. Okolo neho sa motalo jedenast surodencov, ale on sedel rovno, vysoko a sam. Zdvihla som ho a on urobil poctivy pokus kusnut ma do ucha. Zasmiala som sa, nevediac, ze sa budem smiat este desiatkam jeho darebackych vycinov. Nas vztah bol specateny. Moj manzel Jan bol este zdravy a nevedel, ze mu ostava len nieco viac ako trinast mesiacov zivota. Pisal sa Ishtar, rok posledny a prvy.

  • 2. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Sused je tri mesiace vdovec a hlada zenu.

Kamila Straatsburg Sajmerova

Sused je tri mesiace vdovec a hlada zenu.

Sused nahle ovdovel. Jeho krasna, o sedemnast rokov mladsia manzelka, sa rozhodla dobrovolne nechat ukoncit svoj zivot tri tyzdne potom, ako jej diagnostikovali neoperovatelny mozgovy nador. Za tie posledne tri tyzdne sa rozlucila s rodicmi, napisala niekolko stovak e-mailov pre vsetkych, ktori v jej zivote nieco znamenali, vybrala si hudbu na kremaciu a papier na smutocne oznamenie. Do poslednej chvile pevnou rukou rezirovala zvysne dni svojho zivota.

  • 18. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 138
reklama
Smrt chodi casto so mnou, povedal lekar.

Kamila Straatsburg Sajmerova

Smrt chodi casto so mnou, povedal lekar.

Kazdy den z Jana ubudol kusok Jana. A niezeby bol chudol, prave naopak. Lieky pridali jeho tvari vyzor nezdraveho mesiacika v splne. Ani vlasy mu este nevypadavali. Bolo to skor, akoby sa cast jeho osobnosti, prave to, co ho robilo Janom, pomaly rozplyvalo a mizlo v chorobe. Nieco chybalo v jeho vyraze, to som si vsimla hned po prvej operacii, ked sa prebral na izbe intenzivnej opatere. Otvoril oci a ja som sa zlakla toho prazdneho modreho pohladu. Nezdal sa mi vobec znamy a to je cudne, po sestnastich rokoch manzelstva.

  • 12. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
Urna v hrobe.

Kamila Straatsburg Sajmerova

Urna v hrobe.

Uz je tomu devat rokov, co umrel moj otec. Paradoxalne mi az poslednych par rokov zacal naozaj chybat. Nas vztah bol vzdy komplikovany, a ked som sa prestahovala do Holandska, stal sa tou dialkou este komplikovanejsi. A mozno i tym, ze otec povazoval moj odchod za druh zrady. Ocakaval asi viac od svojho jedineho dietata a zazlieval mi, ze som mu nedala moznost, aby mojim zivotom realizoval svoje sny. Ale boli to take casy, sedemdesiate roky, ked pekne dievcata boli ten najlepsi slovensky exportny artikel.

  • 6. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 46
Kto hodi kamenom...

Kamila Straatsburg Sajmerova

Kto hodi kamenom...

Viac ako tridsat rokov som byvala v pobreznom meste blizko Amsterdamu. Vzdy sa mi tam velmi pacilo, ale posledny rok - so stupajucim vekom - som zacala tuzit po tichu, pokoji, prirode. Holandsko je stat s velmi vysokym poctom obyvatelov na stvorcovy kilometer a to nehovorim o autach, a naraz mi to zacalo ist na nervy. Bleskovo som predala dom a v priebehu asi troch mesiacov som sa ocitla na naj-najsevernejsom kusku Holandska, v dedinke s tisickou dusi.

  • 3. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 32
reklama
SkryťZatvoriť reklamu