reklama

Najst pracu po patdesiatke? Zazraky sa este deju! Diel I.

Pred piatimi rokmi som pracovala ako obchodna riaditelka jedneho medzinarodne orientovaneho vydavatelstva. Mala som v eurach sestciselny rocny plat, krasnu kancelariu s velkymi oknami, a aby som sebe aj svetu kazdy den potvrdila, ze my zeny sme uzasne, aj velke leskle Audi vo farbe, ktora sa vola Black Diamond. Bola som rychla, vykonna, moderna a skvela ako to auto. Svoj cas som travila medzi kniznymi burzami v Londyne, New Yorku, Milane, Parizi a Frankfurte. Pracovala som dvanast hodin denne a ak bolo treba, aj viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)

Majitel vydavatelstva bol diabolsky sarmantny, uzasne charizmaticky muz s tazkou laskou k alkoholickym kvapalinam. Tato zaluba sposobovala, ze po tretej hodine popoludni mal sklon robit neuvazene, ba priam riskantne obchodne rozhodnutia. Po niekolkych takych rozhodnutiach sa cash flow podniku zacal pohybovat nespravnym smerom a po jednej tazkej pitke v Londyne, pocas ktorej nadviazal priatelstvo s niekolkymi prijemnymi kolegami z Australie, aby sa na buduce rano zobudil ako novopeceny majitel styridsatdielnej serie kucharskych knih, o ktore by ani pes nezakopol, a za ktore zaplatil tvrdu cenu, to zacalo byt povazlive.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod financnym tlakom ako jednu z prvych zrusil moju funkciu, ciastocne z predstavy, ze moju pracu moze robit sam, a usetri. Prepustil ma zo dna na den, bez pohovoru, bez udania priciny, bez slova na rozlucku. A tak som sa nahle, po dvadsiatich osmich rokov pracovnej minulosti, ocitla v uplne novej situacii. Nezamestnana. Najprv som omamene spracovavala ten sok. Napriek tom, ze uder ma zasiahol necakane, nepripravenu a tvrdo ma skonfrontoval s realitou, ze nikto, nikde a nikdy nie je nedotknutelny alebo nenahraditelny, mala som pevnu nadej a doveru, ze zase rychlo najdem pracu. Ale medzitym, co som extaticka od stastia virila medzi kniznymi stankami a hltala edicne plany konkurencie, sa na holandskom pracovnom trhu co-to zmenilo. Ekonomia bola bleda, euro podrazilo holandskym spotrebitelom kolena, ponuka pracovnych sil prudko prevazovala dopyt a nikto necakal na sefovsku zenu v strednom veku, skusenu, ale pridrahu a tazko formovatelnu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cas plynul, je to to, co robi. Napisala som vyse tristo ziadosti o pracu. Asi patnast percent ma pozvalo na pohovor. Statocne som sa prebojovavala cez assesment-sessies, psychologicke testy, pohovory, strategicke ulohy, ktore mali dokazat, ci viem pracovat pod velkym tlakom a riesit krizove situacie. Poznavala som HR-managerov, riaditelov, majitelov, sekretarky. A v poslednej chvili, castokrat som sa dostala medzi zaverecnych troch alebo dvoch kandidatov, vzdy vzali toho druheho. Po troch rokoch dosiahlo moje sebavedomie uroven hlboko pod hladinou mora. Niekedy som sa divala do zrkadla a zdalo sa mi, ze ma nie je vidiet. Stale som analyzovala, kde sa stala chyba. Preco ma nikto nechce. Zmizli moje socialne kontakty. Zacala som sa uzatvarat do seba, do svojho vlastneho sveta, ktory bol ako obvykle zlozeny z knih.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale ako som raz uz napisala, mam talent na nove zaciatky. A kdesi vnutri, to male ocelove jadierko, ktore mi nedovoli sa vzdat. Predsa len som trosku ta slovenska Angelika. Tak som predala dom, vzala psa, knihy a priatela, a prestahovala sa na severno-vychodnu holandsku dedinu, kde som zacala maly a skromny B&B. Sem-tam som sa este uchadzalo o miesta, ktore sa mi pozdavali, ale v tejto casti Holandska je iba rolna poda a vobec najvyssia nezamestnanost.

A potom sa stalo necakane. Maly inzerat oznamoval, ze vydavatelstvo blizko pri Amsterdame hlada obchodneho zastupcu prave v "mojej" casti Holandska. Skusila som este raz napisat motivovany list. A prislo pozvanie. Po prvom pohovore prislo druhe pozvanie a zoznamila som sa s riaditelom. Povedat, ze je vyrobeny z nerezovej ocele, by ho vykreslilo ako chlapika makkeho. Je vyrobeny z materialu, ktory je ovela, ovela tvrdsi, pravdepodobne nieco ako ten black diamond. Ale nevadi. Ponukol mi miesto. V porovnani s mojim poslednym je platene viac ako mizerne, ku siestim cislam sa nepriblizim ani nahodou. Ale moze sa to zlepsit. A uzasne mi zdvihol sebavedomie. Minuly tyzden som nastupila, najprv na dvojtyzdnove skolenie. Vsetci moji novi kolegovia su priemerne o dvadsat rokov mladsi. Su rychli, moderni a skveli. Moj okres, kde budem predavat, je najchudobnejsi z celej krajiny a je tam najmenej podnikov a priemyslu. Ani to nevadi. Znova som aktivnou castou celku, nie niekym, kto stoji stranou a rozmysla o tom, ako rychlo zivot ubehol. Niekto ma zasa potrebuje, mozem nieco dokazat, nieco urobit, nieco znamenat. V zrkadle zase vidim svoju tvar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V druhom pokracovani moje strasti a slasti na skoleni. Ma podnik problemy? Je tvrdy riaditel vlastne likvidator?

Kamila Straatsburg Sajmerova

Kamila Straatsburg Sajmerova

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Casto hladam a len malokedy nachadzam. Stale mam nieco s veternymi mlynmi. Nenavidim, ze starnem a este stale nemam odpovede... Zoznam autorových rubrík:  sukromna rubrikaHolandsko, predtym aj terazPadam cez poschodia casu...Co zivot dal, a vzal

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu