reklama

Uzasne vynaliezavi podvodnici

Naletela som podvodnikovi, lepsie povedane podvodnicke, aj ked nemyslim, ze slo o jednu osobu. Skor sa mi zda, ze sa za tou osobou skryva domyselna organizacia, ktora zaraba pekne peniaze na dovercivosti ludi. Na ich slusnosti. Na ich snahe vyjst inemu v ustrety. Raz som pocula na jednom seminari poznamku, ze akonahle niekto vynajde novy bezpecnostny system na cokolvek, kriminalne zivly okamzite najdu sposob, ako ten system vysachovat a obist. Na to som si spomenula, ked mi doslo, aky genialne jednoduchy, efektivny a dokonaly sposob na lahky zarobok nasla ta moja podvodnicka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Miesto deja je Holandsko, ale nepochybujem, ze takito vynachadzavi a kreativni ludia rozsiria svoje posobiska vsade, kde to bude len trocha mozne, takze budte varovani.

V Holandsku existuje webova stranka, ktora sa vola Marktplaats, co v preklade znamena trhovisko. Marktplaats je stranka predajna a kazdy, kto chce cokolvek ponuknut, od nabytku cez satstvo, topanky, knihy, detske kociky a auta az po zamestnania, domy, umelecke predmety, znackove veci, ktore "spadli z nakladneho auta", tam da inzerat. Moze sa uviest cena, ktoru chce predajca minimalne za svoju vec dostat, ale vacsinou zaujemci urcitu sumu ponuknu, ako na drazbe a potom je na predajcovi, ci s ponukou suhlasi, alebo nie. Ak da predajca na nieco pevnu cenu, musi pocitat s tym, ze ponuky zacnu okolo stvrtiny ceny, ktoru ziada. Ak sa obe stranky dohodnu, kupec najprv tovar zaplati, a predajca tovar posle postou, alebo, ak su to veci objemove velke a kupec byva blizko, tak si pre to pride.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mam skrinku, ktora sa nikde nehodi, a tak som si pomyslela, dam ju na Marktplaats so zaciatocnou cenou tridsat euro. Dlhy cas sa nic nedialo, ponuka nabytku je strasne velka. Uz som na skrinku a inzerat aj zabudla, ked tu naraz prisla emailova sprava. Pisala mi Marga, ze prave taku skrinku uz strasne dlho hlada, ze je velmi stastna, ze ju nasla a ze mi ponuka tych tridsat euro. Byva nablizku, tak si pre nu moze prist. Potesila som sa, co je dokazom, ze som menej inteligentna, ako si o sebe myslim. Spravna reakcia totiz mala byt uvaha, ze niet Holandana, ktory by ponukol, ze zaplati pytanu cenu, bez toho, ze by sa ju pokusil zrazit najmenej o polovicu. Problem je ale v tom, pisala dalej Marga, ze pracuje teraz v nocnej sluzbe a cez den spi, takze by bola radsej, keby som nepouzila jej mobilne cislo na kontakt, a tiez bohuzial nema doma internet, cize ani email. Najlepsie bude, ak jej zavolam do prace, a ak poviem, ze si pytam Margu na tom a tom cisle, tak sa dohodneme. Nemala som ani tien podozrenia. Zavolala som na spominane cislo, computer mi povedal, ze rozhovor stoji 0,80 euro za minutu a vyzval ma, aby som si pockala, kym ma spoji so ziadanou spolupracovnickou. Po urcitej -nie napadne dlhej -dobe cakania mi computer oznamil, ze hladana osoba este nie je v praci a aby som to skusila pozdejsie. Doslo mi az pri tretom pokuse, ked computer oznamil, ze hladana osoba v praci je, ale hovori na druhej linke, ze som prva cakajuca, aby som mala trpezlivost. Slova "prva cakajuca" konecne aktivovali moje spiace sive bunky a polozila som. Pre istotu som este skusila mobilne cislo. Odkazovac. A potom mi doslo, co mi malo dojst ako prve, ze totiz v mojom inzerate som uviedla aj moje telefonne cislo, takze aj ta mala uboha Marga, co nema doma internet a email, mi jednoducho mohla zavolat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom som si to spocitala. Marktplaats navstivi denne 4.000.000 navstevnikov. V tejto chvili je na nom 5.450.000 inzeratov, kazdy den pribudne 36.500 novych ponuk. Ked Marga posle denne ponukajucim len 500 emailov, co sa da stihnut lavou rukou, ked len polovica ludi zareaguje (a zareaguje mozno aj 100%, ved kazdy chce predat to, co ponuka), teda ked tych 250 ludi priemerne trikrat zatelefonuje po dve minuty, tak je to 120 euro denne, 600 euro za tyzden a tak dalej. A to vychadzam z toho, ze pracuje sama. Celkom slusny zarobok, vydaje su len ta telefonna linka.

Margu a jej email som postupila na Marktplaats, maju zakaznicku sluzbu, ktora sa zaobera malafidnymi procesmi. Ostal mi z toho vsetkeho iba taky pocit uzasu nad nevinnou a priatelskou tvarou, pod ktorou sa dokaze dnes skryvat taky obycajny, maly podvod. Skrinku som este nepredala.

Kamila Straatsburg Sajmerova

Kamila Straatsburg Sajmerova

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Casto hladam a len malokedy nachadzam. Stale mam nieco s veternymi mlynmi. Nenavidim, ze starnem a este stale nemam odpovede... Zoznam autorových rubrík:  sukromna rubrikaHolandsko, predtym aj terazPadam cez poschodia casu...Co zivot dal, a vzal

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu